Listing 1 - 10 of 225 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
departement Algemeen 09 --- universitair onderwijs --- universiteit --- wetgeving --- België --- Vlaanderen
Choose an application
HO (hoger onderwijs) --- universitair onderwijs --- sociaal werk --- Didactics of law --- maatschappelijke advisering --- Higher education --- Flanders
Choose an application
n behandelvorm die vaak wordt gebruikt om de clie?nt inzicht te doen verkrijgen in zijn/haar problematiek. Hiervoor bestaan er tal van psycho-educatieve materialen. Uit onderzoek blijkt dat er een tekort is aan een speelse vorm van psycho- educatie waarbij de clie?nt wordt getriggerd tot deelname. Hierdoor ontstond de vraag van het CAR Sint-Lievenspoort om een psycho-educatief spel te ontwikkelen, dit speciaal voor kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS). Voorafgaand aan de ontwikkeling van het spel was er een literatuurstudie rond de begrippen psycho-educatie, taalontwikkelingsstoornis en een spelvorm als psycho-educatief middel. Gedurende het proces werden er enkele prototypen uitgewerkt. Vervolgens werden deze aangepast naargelang de feedback. Dit leidde tot het uiteindelijke beroepsproduct. Het spel heeft als specifieke doelstelling het bijbrengen van zelfkennis en probleeminzicht met betrekking tot zijn/haar problematiek. Omwille van een tekort van spelmateriaal voor kinderen met een TOS kan deze bachelorproef een meerwaarde bieden binnen het aanbod van psycho-educatie.
Ergotherapie --- hogescholen --- universitair onderwijs --- Didactics of social education --- gegradueerde orthopedagogie --- maatschappelijk assistenten --- Higher education --- Flanders
Choose an application
Science --- PXL-Media & Tourism 2014 --- communicatie --- presenteren --- Schrijven --- Presentaties --- Universitair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Schriftelijke communicatie --- Mondelinge communicatie --- Presentatie --- Academisch onderwijs
Choose an application
De effectieve projectgroep is een korte, overzichtelijke handreiking voor wie in een projectgroep of team gaat samenwerken. De volgende onderwerpen worden behandeld: nut van projecten - helderheid van de opdracht - optimale groepssamenstelling - lastige fasen in de samenwerking - organiseren van goede samenwerking - voeren van helder overleg - efficiënt plannen van taken - optimaal benutten van de begeleiding - conflicten oplossen - presentatie van de resultaten - beoordeling en afsluiting van het project
groepswerk --- HO (hoger onderwijs) --- projectonderwijs --- Didactics of higher education --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Higher education --- Didactische werkvormen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- studievaardigheden --- departement Gezondheidszorg 10 --- hoger onderwijs --- didactiek --- 366.44 --- 489.4 --- projecten --- projectmanagement --- Projectmanagement --- Management --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Teamwerk --- Opvoeding en onderwijs --- Groepsdynamiek --- Projectwerking --- Teambuilding --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
Test of English as a Foreign Language --- English language --- Anglais (Langue) --- Study guides. --- Textbooks for foreign speakers. --- Examinations --- Guides de l'étudiant --- Manuels pour allophones --- Examens --- 378 --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Engels --- English as a Foreign Language --- Toetsen --- Evaluatie --- TOEFL iBT test --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Guides de l'étudiant --- PHL-Central Office 13 --- hoger onderwijs --- testmethodiek
Choose an application
371.67 --- 372.833 --- 373.5 --- 340.9 --- Economie ; secundair onderwijs --- Economie ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 372.833 Economisch onderwijs. Handelswetenschappen. Economie --(niet-universitair onderwijs) --- Economisch onderwijs. Handelswetenschappen. Economie --(niet-universitair onderwijs) --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Middelbaar onderwijs --- Theoretische economie ; Inleidingen - Hand- en leerboeken --- Schoolbooks - Didactic material --- departement Lerarenopleiding 10 --- bedrijfseconomie --- handboeken secundair onderwijs
Choose an application
373.5 --- 372.833 --- 371.67 --- 340.9 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.833 Economisch onderwijs. Handelswetenschappen. Economie --(niet-universitair onderwijs) --- Economisch onderwijs. Handelswetenschappen. Economie --(niet-universitair onderwijs) --- Middelbaar onderwijs --- Theoretische economie Inleidingen - Hand- en leerboeken --- Schoolbooks - Didactic material --- Theoretische economie ; Inleidingen - Hand- en leerboeken --- departement Lerarenopleiding 10 --- economie --- handboeken secundair onderwijs
Choose an application
-805133-3-4
Hoger onderwijs --- Internationalisering. --- higher education --- School management --- Politics --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- databanken --- internationalisering --- Flanders --- Hoger Onderwijs ; internationalisering --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- hoger onderwijs --- Vlaanderen --- Internationalisering --- Opvoeding en onderwijs --- Hoger onderwijs : internationalisering --- 378 --- Opvoeding --- Onderwijs --- Emigratie --- globalization
Choose an application
Blended leren, of gecombineerd onderwijs, houdt in dat lesgevers contactmomenten combineren met online leeractiviteiten. Deze manier van lesgeven maakt de laatste jaren sterke opgang in Vlaanderen, met name in het volwassenenonderwijs. Dit boek stelt de belangrijkste bevindingen van het ALO!-project voor: een project met als doel de kwaliteit van online en blended leren in het volwassenenonderwijs te verbeteren én de onderzoeksresultaten te valoriseren naar de praktijk. Het maakt de koppeling tussen wetenschappelijk onderzoek (rond vier thema’s: kwaliteitszorg; ontwerp van blended modules en opleidingen; de individuele en sociale achtergrond van volwassen lerenden; en de professionalisering van lesgevers) en het online competentiecentrum (https://alo-obl.academy) dat alle valorisatieproducten ter beschikking stelt.Aan de slag met online en blended leren in het volwassenonderwijs is opgebouwd uit drie delen: cursist, lesgever en instelling. Doorheen de hoofdstukken worden voorbeelden uit en aanbevelingen voor de praktijk verweven met de onderzoeksresultaten, teneinde de lezer van dit boek te inspireren en handvaten aan te reiken om zelf aan de slag te gaan met blended leren.
Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- HO (hoger onderwijs) --- huisonderwijs --- e-learning --- beroepsvervolmaking --- volwasseneneducatie --- Didactics of higher education --- Volwassenenvorming ; Vlaanderen --- Blended leren --- PXL-Central Office 2020 --- hoger onderwijs --- didactische modellen --- blended leren --- online leermateriaal
Listing 1 - 10 of 225 | << page >> |
Sort by
|